Jag blir bara sur

Jag är så emot all form av våld, men mest våldtäkter. Jag har alltid haft ett jättestort intresse för just våldtäkter.

Och när jag hör den så kallade Stureplans-profilen sitta och försvara att han kallade en tjej för gänghora, och på det använda ursäken "för jag hade ju haft sex med alla tjejer i vårt gäng" ungefär, inte riktigt 100%rätt, det ska alltså vara hans ursäkt till att han inte våldtagit kvinnan, hur tänker en sådan människa? Jag tror innerligt att han är skyldig, det finns ju t.o.m bevis och att domstolen trodde att det var våldtäkt, det säger väl väldigt mycket om hur vår rättsverksamhet fungerar? Alltså inte alls, det fungerar inte alls, hur f*n kan han få gå fri? Det står skyldig över hela pannan, man hör det på honom, hur han pratar med den arroganta "jag har precis våldtagit och kommit undan med det"-röst, om det hade vart mitt fall hade den här typen inte gått på gatorna längre.

För övrigt om vi struntar i det här fallet, vad fan ska killar våldta för? Vad fan vinner ni på det? Ni känner makt de 2sekunder ni lyckas hålla ut, ni vinner alltså 2 sekunder medan ni ser till att någon annan förlorar flera år!! Flera år av en människas liv, för som mest 5minuter, som mest! För alla vet att dem som våldtar antingen har små eller så kan dem inte hålla ut längre, eller så har dem moderskomplex.

Jag tycker att det behövs en skillnad snabbt i lagarna vad som kvalificerar som en våldtäkt och inte, och om det inte går att styrka våldtäkt tycker jag nog ändå att det ska vara ett annat brott, om man antingen ser att våld har förekommit så borde det bli misshandel, och om det inte syns så borde kvinnan gå igenom psykiatrisk vård och om hon är så förstörd som hon borde vara så borde mannen bli fälld för psykiskt lidande, och straff borde höjas, en våldtäkt borde klassas i samma grad som minst mordförsök och straffet borde bli därefter.

För dagens straff och dagens domstolar gör allt värre för kvinnan som får stå ut med massa förnedrande frågor, blickar, tvivel. Vilket borde ändras, en våldtäktsman borde vara skyldig tills motsatsen bevisas, inte tvärtom.

Hoppsan, aja nu ska jag vara duktig och gå och lägga mig, Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0